Az otthonod megalkotását kíséri

Life Coaching

„Semmi nem változtatja meg jobban az életünket, mint az önmagunknak feltett kérdések.”

(Greg Leroy)

A life coaching egy olyan önfejlesztő módszer, ami mentálisan egészséges embereknek segít egy-egy elakadásuknál. 6-8 alkalom egy kísérővel, vagy – ha úgy tetszik – mentális edzővel, ahol konkrét probléma megoldása vagy egy személyes cél elérése van fókuszban. A coaching elkülönül a terápiától, tanácsadástól, mentoringtól. Módszereit tekintve a meglévő erőforrásokra koncentrál, kérdéseken, gyakorlatokon keresztül a negatív gondolati szokások leépítését és pozitív, működő gyakorlatok megszilárdítását célozza.

Milyen problémák esetén segít a coaching?

  • munka és magánélet összehangolása
  • stresszkezelés
  • új munkahelyi szerepben való megfelelés
  • fontos döntés meghozatala előtt
  • párkapcsolati problémákkal
  • új élethelyzet vagy változás (költözés, válás, munkahelyváltás, gyermekvállalás, stb.) megélésekor
  • a kamaszlét nehézségeivel
  • kismamaként és „friss” szülőként
  • ha elakadunk egy munkafolyamatban vagy egy emberi kapcsolat kezelésében

Hogyan segít a coach?

A coach a beszélgetések alkalmával segít a probléma azonosításában, fejleszti az ügyfél önismeretét, megerősíti készségeit, segít, hogy a kliens megfogalmazza és megvalósítsa céljait. A coaching során a kliens a coach segítségével megtalált megoldásokat azok megvalósítása során tesztelheti is, és eközben kiválaszthatja a számára legjobban működő változatot.

A coaching előnyei

Eredményes, költséghatékony személyes fejlesztő módszer, amelynek célkitűzése, folyamata, idő- és pénzbeli ráfordítás-igénye egyaránt áttekinthető, kontrollálható. Konkrét problémák, konfliktusok megszüntetésének gyors elősegítésére alkalmas, „itt és most”. A coaching folyamata az „elég jó” megoldás kidolgozását és megvalósítását katalizálja. A megoldást a gondolkodás- és cselekvésbeli változások hozzák.

A coaching folyamata

A coaching konzultációk mindenekelőtt abban segítenek, hogy az ügyfél pontosan megfogalmazza céljait, és az ezek elérését akadályozó főbb nehézségeket. A coach a folyamat során abban támogatja kliensét, hogy ő maga találjon rá arra, mit és hogyan kell másképpen tennie, hogy áttörést érjen el céljai megvalósításában. Végül az ügyfél visszajelzéseket kap annak érdekében,  hogy a közös munka során kijelölt úton maradjon, az eltervezett cselekvéseket végrehajtsa és a céljait elérje. Mindez könnyed, közvetlen, nyílt és őszinte légkörben zajlik.

A pontos tematika az ügyfelek igényeitől függően változó, ám a következő lépéseket minden esetben tartalmazza:

Első személyes ismerkedő, helyzetelemző, problémafeltáró ülés:
Az ügyfél helyzetének, erősségeinek és fejlesztendő területeinek megismerése, az adott coachingfolyamat során elérendő központi cél kijelölése és akcióterv közös kidolgozása. Ezen az ülésen határozzuk meg a cél eléréséhez szükséges első gyakorlati feladatot is, melyet az ügyfél a következő találkozásig megvalósít.

A második találkozó során megbeszéljük, kielemezzük a gyakorlati feladat tapasztalatait, sikereit, esetleges nehézségeit. Az elért eredményeket megerősítjük, a problémás területekre közösen megoldási alternatívákat dolgozunk ki és járunk körül.
Fontos itt megemlíteni, hogy mint minden coachingon, itt is az ügyfél megoldása lesz a jó megoldás, a coach ehhez segíti hozzá az alkalmazott coaching technikákkal, tehát nem ad tanácsot. A második találkozó végére, a cél összetettségétől függően újabb feladatot kap az ügyfél.

Az előző lépésben leírt módon kielemezzük a feladat megvalósításának tapasztalatait, és közösen haladunk tovább a megoldás felé. Számos esetben a harmadik, negyedik coaching találkozó végére megoldás születik a kijelölt központi cél elérésére, melyet az ügyfelünk ki is próbál a gyakorlatban.

Amennyiben a cél komplex, újabb részfeladat és elemző konzultáció következik. A folyamat maximum 10 alkalmas, legtöbb esetben 4-5 találkozó elegendő.

Ha a központi célunknak megfelelő megoldást megtaláltuk, ezt átültetjük a gyakorlatba. Ennek az ügyfél által történő megvalósítási idejétől függően kerül megtartásra a folyamatot lezáró coaching, ahol közösen értékeljük az elért eredményeket, sikereket.

Az ülések pontos helyszínét, időtartamát és díjazását egyedi megállapodás alapján határozzuk meg.

A coaching során alkalmazott etikai alapelveket a következő oldalon érhető el:

http://iac-hungary.ning.com/page/etikai-alapelvek